top of page
Q&A_1.jpg
Q&A_2.jpg
Logo Internet.png

Q&A Organizacyjne

Warto wiedzieć...

Q&A Techniczne

Kilka ważnych spraw co do sprzętu...

 1. Od jak dawna pracujesz jako operator i montażysta?

Jeśli bierzemy pod uwagę 2020r to pracuję jako operator

i montażysta już ponad 10 lat.

2. Jakiego typu produkcjami filmowymi się zajmujesz?

Początki to przede wszystkim krótkie filmy tworzone dla znajomych i małych firm. Później przygody biznesowe z tworzeniem teledysków dla zespołów muzycznych, a dzisiaj już nasza główna oferta skierowana jest do uwieczniania imprez prywatnych. Specjalizujemy się głównie w Ślubach i Weselach i na tym opieramy swoją główną działalność.

3. Dlaczego zawsze pracujecie w parze?

To jest dość proste. Przez wiele lat tworzenia jednego spójnego pakietu,  możemy Wam zaoferować sprawną obsługę. 

W zupełności wystarczą dwie osoby ( operator + fotograf ) do stworzenia świetnej pamiątki. Tym bardziej, że w naszych filmach, czy na zdjęciach nie ma widocznych pracujących ekip na weselu co uważamy za poważny błąd nie tylko techniczny, ale i organizacyjny. Dlatego zawsze ostrzegamy przed wynajmowaniem oddzielnie fotografa i operatora. To bardzo poważny błąd. Ale kto nas zna..          doskonale o tym wie. Na spotkaniach wyjaśniamy Wam to na przykładach naszych konkurentów i pokazujemy ich oficjalne filmy na FB, które ukazują ten problem.

Warto wiedzieć..co on oznacza w praktyce.

4. W jakiej fotografii się specjalizujemy?

Jak wspomniałem wyżej głównie specjalizujemy się w Fotografii Ślubnej, oraz profesjonalnych sesjach plenerowych. Dodatkowo w ramach usług, oferujemy Wam prywatne sesje tematyczne, rodzinne, obsługę Chrztów i innych imprez, również firmowych. Nasza oferta to również świetny pakiet na Studniówki. I tak na deser Fotografia Studyjna. Mamy duże doświadczenie, dużą jakość zdjęć - dlatego jesteśmy tak popularni. Warto!

5. Ile wynosi zaliczka w trakcie podpisywania umowy?

W trakcie podpisywania umowy ( lub korzystania z usługi zdalnej rezerwacji ) zaliczka wynosi u nas zawsze 600 PLN. 

6. Czy dojazd w dniu ślubu jest płatny?

Oczywiście, że nie. Nie pobieramy żadnych dodatkowych ukrytych opłat za wykonanie usługi. To nie dopuszczalne. 

7. Jakie są Wasze godziny pracy?

Nie określamy ściśle godzin pracy na Waszej imprezie. Nie jest to możliwe. Ponieważ mogą być opóźnienia z uwagi na obsuwę w kuchni, czy inne nie zaplanowane wydarzenia. Nie da się określić dokładnie godzin pracy, więc my tego nie robimy.

8. Czy posiadamy specjalne zezwolenia na pracę w                  obiektach sakralnych?

Tak posiadamy ważne zezwolenie na pracę w takich obiektach wydane bezpośrednio przez Kurię w Ełku. 

9. Czy macie w swojej ofercie sesję narzeczeńską i                podziękowania dla rodziców w formie filmu?

Tak. W naszej bogatej ofercie znajdziecie również wykonanie Sesji Narzeczeńskiej, oraz specjalnych podziękowań dla Rodziców w formie filmu, w którym  bez stressu możecie przekazać im to, na czym Wam najbardziej zależy. Dodatkowo dla osób, które wykonają u nas taką sesję, przygotujemy specjalne zaproszenie online, które będzie można wykorzystać do przekazania wszystkich informacji      organizacyjnych Waszej imprezy. 

10. Czy macie w swojej ofercie plener wyjazdowy?

Tak. Jeśli macie ochotę na Wasz wymarzony Plener możemy jechać nie tylko w wybrane miejsce na terenie kraju, ale też i za granicę. Byliśmy już w wielu krajach i możemy Wam za oferować coś więcej niż tylko sesję. Zapytaj o szczegóły telefonicznie lub na spotkaniu. 

11. Czy możemy sami wybrać zdjęcia do obróbki?

Zdecydowanie NIE. Ponieważ to fotograf robiąc zdjęcia dokładnie wie, co miał na myśli, co chciał przekazać danym kadrem i właśnie po to został wynajęty. Nieporozumieniem jest wybieranie zdjęć przez Klienta, ponieważ po pierwsze nie wiecie co w danej scenie miało być ważne, a po drugie nie będąc fotografami, często wybieracie zdjęcia, które do obróbki się nawet nie nadają. Więc niestety. Wynajmujecie nas po to, aby otrzymać gotowy produkt i tak właśnie jest.

12. W jakiej formie otrzymamy zdjęcia i film?

Wszystkie gotowe materiały otrzymujecie na stylizowanych Pen-drive 3.0 i dodatkowo otrzymujecie dostęp online do pełnych filmów i zdjęć. Po otrzymaniu linków i hasła, możecie bez problemu dzielić się swoją imprezą z Gośćmi bez wysyłania im płyt i kopiowania plików. Szybka i wygodna sprawa. Warto zaufać naszemu doświadczeniu.

13. Czy otrzymamy też galerię internetową?

Tak. Standardowo każda Para otrzymuje od nas dostęp do profesjonalnej, interaktywnej galerii foto. 

14. Jak długo czekamy na cały zestaw i materiały?

Zwykle czas oczekiwania na całość materiału ( również z publikacją w sieci i galeriami ), to ok. 70-90 dni. W większości przypadków następuje to wcześniej. Zależy to jeszcze od miesiąca, w którym odbywa się impreza. 

15. Kiedy realizujemy podziękowania dla Rodziców?

Aby zdążyć ze wszystkim biorąc pod uwagę również pogodą,              która nie zawsze będzie sprzyjać, aby zrealizować                                  podziękowania prosimy zgłosić się do nas co najmniej dwa                  miesiące przed ślubem. To taki minimalny czas. Jednak wiele              Par nagrywa materiał nawet rok wcześniej, aby potem zająć                się tylko organizacją i mieć to z głowy. 

16. Czy muzyka użyta w filmie i klipach ma prawa autorskie?

Jak najbardziej. Mało tego. Każde wesele posiada indywidualną ścieżkę dźwiękową w pełni komercyjną. A więc wszystkie podkłady muzyczne, które są użyte, są legalnie zakupione i w razie potrzeby możemy Wam przekazać potwierdzenie wykupienia takiej licencji na każdy utwór. 

17. Czy mamy wpływ na wybór muzyki użytej w filmie?

W większości przypadków NIE. Jednak nie wykluczamy Waszych sugestii dotyczących podkładów muzycznych. Czasem takie prośby jesteśmy w stanie z realizować. Jednak zwykle podkłady i dźwięki dobierane są zawsze w trakcie montażu a w tym procesie nasi Klienci nie biorą udziału.

18. Na jakim terenie działacie?

Działamy na terenie całego kraju. Najczęściej jednak w woj.  Podlaskim i Warmińsko-Mazurskim. 

19. Mieszkamy za granicą. Czy wszystkie formalności  można załatwić zdalnie?

 Jak najbardziej. Jako pierwsi kilka lat temu wprowadziliśmy taką opcję i działa ona cały czas. Więc jeśli przebywacie daleko w PL, lub za granicą to mamy specjalną procedurą, która trwa max. dwa dni i termin będzie Wasz!

20. Kiedy i czy w ogóle wykonywane są zdjęcia grupowe?

Tak. Zdjęcia grupowe są wykonywane u Pana Młodego i Panny Młodej w domu rodzinnym z najbliższymi. Później zdjęcie grupowe jest po wyjściu z Kościoła ( lub Cerkwi ) i potem oczywiście, są organizowane na dwóch przerwach w trakcie imprezy weselnej. Zdecydowanie zdążymy zrobić Wam je ze wszystkimi Gośćmi. 

21. Kto wybiera zdjęcia do Foto-Książki?

Zdjęcia do naszej Foto-Książki wybiera oczywiście Fotograf, które je zrobił i wyretuszował.

22. Jak wygląda rozliczenie usługi?

To bardzo proste. Za całość usługi płacicie dopiero przy odbiorze ( lub wysyłce ) całego zestawu do Was. Rozliczenie odbywa się gotówką, przelew lub BTC, lub Pay Pal. Wszystko jest kwestią ustalenia. 

23. Czy istnieje możliwość otrzymania materiałów surowych?

Niestety NIE. I nie stosujemy żadnych wyjątków od tej reguły!

24. W jakim stroju pojawiacie się na Naszym Weselu?

Strój z racji Uroczystości musi właśnie być uroczysty. A więc nasz ubiór zawsze jest dostosowany do rodzaju imprezy jaką obsługujemy. Jest to zwykle garnitur pełny, lub częściowy. Jednak zawsze zgodny ze statusem imprezy. 

25. Czy dopłacamy za ujęcia z Drona?

Zawsze filmowanie Dronem 4K, czy też wykonanie zdjęć macie w pakiecie. Nie pobieramy za to, żadnych dodatkowych opłat. I nigdy nie będziemy. 

1. Jakim sprzętem wykonywane będą zdjęcia i film?

Z racji tego, że już w nowych umowach gwarantujemy każdej Parze film w jakości 4K, oraz najwyższa jakość wykonanych zdjęć, to od lat pracujemy tylko na sprzęcie Canon. Więcej info znajdziecie TUTAJ. Obecnie posiadamy 5 aparatów pełno-klatkowych serii EOS 5D MK IV, EOS 6D MK II i EOS R. Dodatkowo wspomagamy się sprzętem a matrycami APSC: EOS 90D, 80D, EOS M ( wszystkie serie ) i nowoczesne mini kamery GoPro. Dodatkowo doświetlamy kadry nowymi lampami Canon, oraz specjalnym, delikatnym światłem LED o barwach zimnych. Możemy delikatnie rozświetlić salę, aby wszyscy bawiący się na niej ludzie, byli dobrze widoczni. 

2. Jaki sprzęt optyczny posiadacie?

Używamy tylko obiektywów stało ogniskowych. Z racji na najlepszą jakość obrazu i dodatkowo o wiele mniejszą awaryjność z racji prostszej konstrukcji. Zaufaliśmy tylko dwóm markom - Canon L i Sigma ART. Są to najlepsze obiektywy jakie można sobie wyobrazić i dzięki temu, nasze produkcje i zdjęcia wyglądają tak świetnie. 

3. Jak rejestrujecie dźwięk, aby wszystko było dobrze  słyszalne? 

Kochani co do dźwięku to mamy tutaj dwa sposoby, które często stosujemy jednocześnie. Głównie po to, aby zabezpieczyć się przed utratą ważnych ścieżek dźwiękowych. Korzystamy tylko ze sprzętu RODE i ZOOM. Mikrofony Rode kierunkowe i do okólne, zbierają dźwięk z kościoła i sali weselnej. Dodatkowo niezależne dwa rejestratory nagrywają bezpośrednio z instalacji w kościele i miksera zespołu czy DJ. Dzięki temu, gdy jedno źródło zawiedzie zawsze mamy świetne jakości dźwięk z innego, zapasowego źródła. To sprawdzone rozwiązanie i bardzo skutecznie.

4. Czy stabilizujemy ujęcia w trakcie ruchu?

Stabilizację realizujemy na dwóch polach. Mianowicie - jeden powstaje przez zastosowanie odpowiednio wyważonych Gimbali, które fizycznie bezpośrednio już przy wykonywaniu ujęć  stabilizują delikatnie ruch aparatu. Drugi sposób, to delikatna stabilizacja programowa na poziomie ok. 5%-10%, która pomaga nam w bardzo subtelny sposób w pewnych scenach dodać jeszcze bardziej stabilny obraz. Używamy zawsze najlepszej jakości stabilizatorów od DJI. 

5. Czy posiadamy zapasowy sprzęt na wypadek awarii tego  podstawowego?

Zdecydowanie TAK. Normalnie pracujemy na co najmniej 4  lustrzankach + dodatkowe urządzenia jak rejestratory, mikrofony, monopody, przewody sygnałowe i transmitery bezprzewodowe. Jednak oczywiście ciągle mamy ze sobą zapasowy aparat, który możemy wykorzystać w przypadku nieprzewidzianej awarii w trakcie imprezy, czy też uroczystości. Dodatkowo posiadamy specjalną kartę od Canona, która umożliwia nam zastępcze aparaty w sezonie i szybką. 3 dniową naprawę uszkodzonego sprzętu. Jesteśmy pod tym względem mocno zabezpieczeni, więc bez obaw. Zawsze mamy czym pracować!

6. Jakich mikrofonów używacie?

Głównie mikrofonów kierunkowych firmy RODE. Sprawdzają się najlepiej a jakość dźwięku jest naprawdę genialna. Od lat tak pracujemy i raczej się nic nie zmieni. Dodatkowo dźwięk dla synchronizacji zgrywamy z urządzeń, ale nie służy on do obróbki i nie jest potem słyszalny w gotowym filmie.

7. Czy szkolą się Państwo, aby ciągle podnosić swoje  kwalifikacje?

Tak. Z racji tego, że korzystamy z anglojęzycznych programów, to ciągłe podnoszenie kwalifikacji jest konieczne. Każdego roku pojawia się nowa wersja oprogramowania, która wymusza naukę, aby wykorzystać kilka nowych narzędzi, jakie pojawiają się w tych wersjach. Dodatkowo szkolenia z zakresu fotografii u najlepszych fotografów w Polsce i operatorów kamer. To też nie odłączmy element naszej pracy. Co z resztą widać w materiałach. 

bottom of page